Hulp en advies

Veelgestelde Vragen

Verisure

Hoe onderscheidt Verisure Nederland zich van de rest?

Het alarmsysteem van Verisure Nederland onderscheidt zich van de rest door geavanceerde beveiligingsproducten te koppelen met een meldkamer. De meldkamer is 24 uur per dag, 7 dagen per week actief en reageert gemiddeld binnen 29 seconden op een alarmmelding. Vervolgens schakelen onze gespecialiseerde operators het juiste protocol in, zoals het direct waarschuwen van hulpdiensten. Bovendien wordt het alarmsysteem gepersonaliseerd op basis van jouw wensen en specifieke situatie.

Waaruit bestaan de alarmdiensten van Verisure?

De alarmdiensten van Verisure bestaan uit professioneel gemonitorde beveiliging via onze eigen meldkamer. Wanneer een alarmmelding binnenkomt, bijvoorbeeld bij een inbraakpoging, brand of noodgeval, zorgen wij voor directe opvolging. Indien nodig informeren we hulpdiensten en/of activeren we het ZeroVision-rookgordijn. Het Verisure-alarmsysteem wordt in bruikleen geleverd. Onderhoud (op afstand), reparaties of vervanging van defecte onderdelen, en software-updates zijn inbegrepen. Voor deze complete dienstverlening betaal je een maandelijkse bijdrage.

Welke diensten biedt Verisure aan?

Verisure biedt complete huisbeveiliging en bedrijfsbeveiliging aan. Onder deze diensten vallen:

  • De 24/7 meldkamer: Onze gespecialiseerde operators staan klaar om te reageren op elke gebeurtenis.
  • Meldingen aan de politie: Bij geverifieerde meldingen van inbraak (via geluid en beeld) waarschuwen we de politie gemiddeld binnen 29 seconden.
  • Beveiligers: In geval van een alarmmelding sturen we een beveiliger naar de locatie om de situatie te verifiëren. Dit is een extra veiligheidsmaatregel naast onze technische middelen waarover de meldkamer beschikt.
  • Verisure-garantie en onderhoud: Al het onderhoud aan het alarm is inbegrepen in het maandelijkse tarief en is onderdeel van onze Verisure-garantie.
Wat maakt het Verisure alarm anders dan andere producten?

Het geavanceerde beveiligingssysteem van Verisure beperkt zich niet tot het detecteren van een vreemde activiteit en het laten afgaan van een sirene, zoals een lokaal alarm. Ons systeem is aangesloten op een Operationeel Centrum. In geval van een alarmmelding verifieert een professional wat er gebeurt via de beelden en video’s van de camera's. Is er sprake van inbraak of brand? Dan wordt er binnen 29 seconden een melding bij de politie gemaakt en worden er beveiligingsagenten of noodiensten gestuurd indien nodig.

Aankoopproces

Wat kost een beveilingsoplossing?

De kosten van de Verisure beveiligingsoplossing worden bepaald op basis van uw specifieke behoeften. Om deze samen met u te bepalen, bezoeken onze beveiligingsexperts uw bedrijf of woning gratis, en wordt een vrijblijvend beveiligingsonderzoek uitgevoerd. Met u wordt de beste oplossing bepaald als het gaat om het alarm en aan de hand daarvan leggen we u uit welke kosten van toepassing zijn voor de Verisure beveiligingsoplossing. Ons doel is u de beste gemoedsrust te bieden.

Wat kost een alarmsysteem?

De kosten van Verisure alarmdiensten worden bepaald op basis van jouw specifieke behoeften. Om deze te bepalen bezoekt een beveiligingsexpert kosteloos jouw woning of bedrijf en wordt er een vrijblijvend beveiligingsonderzoek uitgevoerd. Samen met jou bepalen we de beste oplossing om jouw huis te beveiligen met onze alarmdiensten, berekenen we de bijhorende kosten en lichten we deze direct toe.

Hoe werkt het aankoopproces?

Als je meer wilt weten over ons alarm, kun je een kort formulier invullen en je telefoonnummer achterlaten, zodat onze medewerkers contact met je kunnen opnemen om je specifieke situatie te leren kennen en al je vragen te beantwoorden.

Tijdens het telefoongesprek kun je een afspraak maken met een van onze beveiligingsexperts, die een gratis beveiligingsonderzoek bij jou thuis of op de locatie van je bedrijf zal uitvoeren. Vervolgens zal de beveiligingsexpert je de beste beveiligingsoplossing  aanbevelen op basis van jouw behoeften en de specifieke kenmerken van je huis of bedrijf.

Is het beveiligingsonderzoek gratis of moet ik ervoor betalen?

Het beveiligingsonderzoek is geheel gratis en er is geen verplichting om het alarm te kopen. Een van onze beveiligingsexperts komt bij je langs om jouw specifieke behoeften en de meest kwetsbare punten van de te beschermen ruimte te identificeren.

Kan ik een offerte via e-mail ontvangen?

Onze alarmdiensten zijn maatwerk en we vinden het belangrijk om een passend aanbod te kunnen doen dat volledig aansluit op jouw wensen. De expert kan met jou bespreken welke wensen je hebt en al jouw vragen  beantwoorden. We kunnen vandaag al iemand  jouw kant op sturen om je te adviseren, geheel kosteloos.

Kan ik een camerasysteem kopen zonder het alarm?

De componenten van het alarmsysteem zijn niet los te koop. Bij Verisure bieden we onze alarmsystemen alleen in combinatie met onze alarmdienst aan. Verisure maakt gebruik van een meldkamer zodat wij direct actie kunnen ondernemen en de politie kunnen inschakelen wanneer dat nodig is. We zetten alles op alles op om jouw veiligheid te waarborgen.

Functies

Wat is het verschil tussen een fotodetector en een videodetector?

Een fotodetector is een apparaat dat is uitgerust met een bewegingssensor en een fotocamera. Wanneer de sensor activiteit detecteert, maakt de camera een reeks foto's die direct worden verzonden naar onze meldkamer. Videodetectoren daarentegen nemen video's op, wat zwaardere en moeilijker te verzenden bestanden genereert. Daarom en met als doel om het alarm op de snelste en meest effectieve manier te verifiëren, rust Verisure zijn alarmen voor thuis en bedrijf uit met fotodetectoren.

Welke soorten alarmen zijn er?

Er zijn verschillende soorten alarmen, afhankelijk van hun doel, hun verbindingssysteem, enz. Er zijn echter twee basisklassen te onderscheiden:

- Apparaten die werken in lokale modus. Het alarm detecteert een vreemde aanwezigheid en activeert een sirene die alleen de mensen in de buurt waarschuwt.:

- Geavanceerde beveiligingssystemen zoals het Verisure-alarm, dat de nieuwste technologische ontwikkelingen op het gebied van beveiliging incorporeert en een menselijk team van duizenden professionals. In geval van een alarmmelding, verifiëren onze professionals deze en waarschuwen ze, indien nodig, de politie.

Is het nodig om een vaste telefoonlijn te hebben?

Nee. Het alarm beschikt over een dubbel draadloos transmissiepad: het bevat een 3G-transmissiemodule en een SIM-geheugenkaart (zodat het werkt als een mobiele telefoon) en bovendien verzendt het ook signalen via radiofrequentie.

Wat doet de Mijn Verisure-app?

De Mijn Verisure-app biedt klanten de mogelijkheid om hun alarm voor thuis of op het bedrijf op afstand te kunnen bedienen. Dankzij de nieuwste versie van Mijn Verisure - met nieuwe functies en een comfortabelere en intuïtievere bediening - kunt u het alarm activeren en deactiveren, zien en horen wat er gaande is of het komen en gaan controleren, naast vele andere opties.

Is het alarm draadloos?

Ja, het Verisure alarmsysteem is draadloos. Het alarm is voorzien van een 3G-transmissiemodule die een veilige communicatie garandeert. Bovendien beschikt hij over een SIM-geheugenkaart en is er dus geen vaste lijn nodig.

Wat gebeurt er wanneer het alarm afgaat?

Als het alarm afgaat, wordt een melding naar het 24-uurs Operationeel Centrum gestuurd. Er kunnen verschillende situaties optreden, daarom zal ons team van experts de foto’s die door de camera's zijn ontvangen, controleren om te zien wat er zich in huis of op het bedrijf afspeelt. Ze verifiëren direct of het om een inbraak of een valse alarmmelding gaat, om afhankelijk van de situatie te beslissen hoe het beste te handelen. In geval van een noodsituatie worden direct de benodigde hulpdiensten ingelicht.

Wie wordt er gecontacteerd in geval van een alarmmelding?

Zodra je Verisure-alarmsysteem een inbraak of poging tot inbraak detecteert, gaat de sirene af en wordt er automatisch een waarschuwingssignaal naar ons bewakingscentrum op afstand gestuurd. Zodra het signaal is ontvangen, zullen onze operatoren je telefonisch op de hoogte stellen of een voicemailbericht achterlaten als je niet bereikbaar bent. Als je niet reageert, zullen onze operatoren proberen contact op te nemen met de lokale contacten die je hebt opgegeven op de lijst van te informeren personen.

Is mijn privacy beschermd met een alarm dat camera's bevat?

Al onze apparaten voldoen aan de privacywetgeving. Beveiligingscamera's en stille audio-opname worden alleen geactiveerd in geval van een geverifieerd alarm. De privacy van de klant wordt beschermd, aangezien foto- en video-opnames alleen toegankelijk zijn voor de klant via toegang met een gebruikerscode en wachtwoord vanaf hun smartphone, tablet of pc. Het Operationeel Centrum kan alleen in geval van een alarmmelding bekijken wat er in het huis van de klant gebeurt, door middel van beeldverificatie, en dit gebeurt in overeenstemming met de privacyregelgeving en de regels van de beveiligingsinstellingen.

Is een huisalarm compatibel met huisdieren?

Al onze alarmsystemen zijn compatibel met de aanwezigheid van huisdieren. Wanneer je een afspraak maakt, vragen we of je huisdieren hebt. Als dat het geval is, worden de detectoren die onze beveiligingsexpert aanbiedt, aangepast zodat het alarm niet afgaat wanneer je huisdier zich binnen de beveiligde ruimte beweegt.

Installatie

Wie plaatst mijn alarm?

Verisure heeft beveiligingsspecialisten die naar uw huis of bedrijf komen. Zij zullen een gratis veiligheidsstudie voorbereiden om uw specifieke behoeften en de meest kwetsbare punten van de te beschermen ruimte te identificeren. Ons team zorgt ervoor dat u wordt voorzien van een operationeel Verisure alarm en leert u hoe u er het meest uit kunt halen ter bijdrage aan uw gemoedsrust.

Hoe kan ik mijn alarm opnieuw verbinden?

Vul het onderstaande formulier in en we helpen je met het heractiveren van het alarmsysteem.

Hoelang duurt het om een alarm te installeren?

De installatietijd hangt af van de grootte van de te beveiligen ruimte en de complexiteit van het alarmsysteem. Een standaardinstallatie duurt gemiddeld 3 uur. Deze tijd omvat de installatie van het alarmsysteem, de configuratie ervan en de training met de beveiligingsexpert voor een snelle vertrouwdheid met de apparatuur.

Account & Ondersteuning

Kan ik mijn contract opzeggen en hoe?

Uiteraard.

U kunt het contract herroepen binnen 14 dagen na het sluiten van het contract. U bent het contract aangegaan voor 1 jaar. Na 1 jaar kunt u op elk moment maandelijks opzeggen. Hierbij geldt een opzegtermijn van 1 maand. U kunt het contract herroepen of opzeggen door ons te schrijven, te mailen via [email protected] of door te bellen met onze klantenservice via 088 088 8999. Hierna zal er spoedig contact met u worden opgenomen om uw herroeping of opzegging af te handelen.

Hoe kan ik contact opnemen met Verisure?

Heb je een (hulp)vraag? Kijk dan op onze contactpagina, mail naar [email protected] of bel 088 088 8999.
Heb je een klacht? Mail naar [email protected] of bel 088 088 8999.
Wil je het contract herroepen of opzeggen? Mail naar [email protected] of bel 088 088 8999.
Wij helpen je graag verder.

Problemen bij een goedkoop alarmsysteem?

Bij het kiezen van de beste beveiliging voor een bedrijf of huis zijn goedkope alarmen een verkeerde beslissing. Maak de juiste beslissing met Verisure.

Hoe kies je het beste alarm voor in huis? - Verisure Nederland

Het Verisure alarm helpt u in geval van inbraak, brand en noodsituaties. Bezoek onze website en ontdek welke beveiligingsoplossing het beste bij u thuis past.

Hoelang duurt het Verisure-contract en hoe kan ik het opzeggen?

Bij Verisure werken we met contracten van één jaar, waarna je op elk moment maandelijks kan opzeggen, met een opzegtermijn van één maand. Je kunt opzeggen door ons te schrijven, te mailen via [email protected] of door te bellen met onze klantenservice op 088-088 89 99. Daarna zal er spoedig contact met je worden opgenomen om jouw opzegging af te handelen.