
Verisure combineert technologie en mensenwerk voor razendsnelle respons bij inbraak en noodsituaties.
Veiligheid is een basisbehoefte. Hoewel Nederland tot de 20 veiligste landen ter wereld behoort, vonden er vorig jaar nog altijd ruim 22.000 woninginbraken plaats. Iedere dag wordt er dus in meer dan 60 huizen ingebroken. Dat is niet alleen een inbreuk op je spullen, maar vooral op je gevoel van veiligheid.
Wat een inbraak met je doet
De politie bestempelt woninginbraak als een misdrijf met grote impact. Dat is niet voor niets. Slachtoffers voelen zich nog vaak lange tijd onveilig in hun eigen woning of buurt. Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat vier op de tien slachtoffers bang is voor herhaling. Het herstellen van het gevoel van veiligheid duurt lang – en de basis voor een veilig gevoel begint met voorkomen.
Veiligheid begint met een goed gevoel
Goede beveiliging doet meer dan alleen inbrekers buiten de deur houden – het biedt gemoedsrust, of je nu thuis bent of onderweg. Beveiligingsspecialist Verisure speelt daarop in met een allesomvattende beveiligingsoplossing. Van persoonlijk advies en professionele plaatsing tot het onderhoud van het systeem en de opvolging van een melding door de meldkamer. Alles wordt verzorgd door eigen medewerkers. Zo ben je verzekerd van kwaliteit en optimale service.
Professionele beveiliging op maat
Bij Verisure begint alles met een huisbezoek, waarbij beveiligingsexperts voor jouw woning een passend beveiligingsplan opstellen. Indien gewenst wordt het alarmsysteem direct geplaatst. Het basispakket bevat onder meer schok-sensoren, een bewegingsdetector met geïntegreerde camera en een bedieningspaneel. Daarnaast is het systeem verder uit te breiden, bijvoorbeeld met rookmelders. Alle meldingen worden 24/7 opgevolgd door de Verisure meldkamer die dag en nacht actief is en voldoet aan strenge Europese veiligheids- en kwaliteitsnormen.
Snelle actie
Jesus Perez Jimenez (31) staat aan het hoofd van deze meldkamer. Hij werkt sinds 2017 voor Verisure en was betrokken bij de oprichting van een van de grootste meldkamers van het bedrijf in Spanje, waarop meer dan twee miljoen klanten zijn aangesloten. In april 2024 verhuisde hij naar Nederland om mede leiding te geven aan de Verisure meldkamer in Amsterdam. Jesus weet als geen ander hoe belangrijk snelle actie is.
“De meldkamer is het hart van onze dienstverlening,” vertelt Jesus. “Al onze alarmsystemen in Nederland zijn gekoppeld aan deze centrale post, waar we 24/7 paraat staan. Bij een melding komt mijn team binnen 30 seconden in actie.” Wat deze meldkamer uniek maakt, is de directe verbinding met de politie. “We hoeven niet te bellen – we sturen direct een melding. Dat bespaart kostbare tijd, en in sommige gevallen kan dat zelfs levens redden.”
Menselijk handelen
In de meldkamer van Verisure komen dagelijks uiteenlopende meldingen binnen — van verdachte situaties tot inbraken en medische noodsituaties. Een incident dat grote indruk maakte op een medewerker uit het team van Jesus, was een melding van een moeder. Haar zoontje kreeg plotseling ernstige ademhalingsproblemen. De meldkamermedewerker bleef kalm, stelde gerichte vragen en schakelde binnen enkele seconden de juiste hulpdiensten in. Dankzij de snelle actie kreeg het jongetje tijdig de levensreddende zorg die hij nodig had. Dit bewijst hoe belangrijk menselijk handelen is naast technologie.
Altijd iemand paraat
De zekerheid dat er altijd iemand paraat staat om direct te reageren, geeft mensen rust. Niet alleen thuis, maar ook als ze aan het werk zijn of op vakantie. “Ons doel is om mensen een veilig gevoel te geven, altijd en overal,” aldus Jesus.