U kunt gerust zijn.

Uw privacy is beschermd.

Uw privacy is erg belangrijk voor Verisure. We streven ernaar dat u zich gerust voelt bij hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens.

INHOUD

1. ALGEMEEN

Uw privacy is erg belangrijk voor Securitas Direct B.V. ("Verisure"). Wij streven ernaar dat u zich gerust voelt bij hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens. Deze privacyverklaring ("Privacyverklaring") geeft u informatie over hoe en waarom wij persoonsgegevens verwerken van zakelijke Klanten ("Zakelijke Klant") die gebruik maken van onze alarmdiensten en bijbehorende alarmproducten("Diensten"). Deze Privacyverklaring is ook van toepassing op vertegenwoordigers van onze Zakelijke Klanten ("Zakelijke Vertegenwoordiger") en gebruikers die door onze Zakelijke Klanten zijn Aangewezen ("Aangewezen Gebruiker"), zoals een werknemer van onze Zakelijke Klant, die onze Diensten gebruiken.

Wij vragen onze Zakelijke Klanten om deze Privacyverklaring te delen met hun Zakelijke Vertegenwoordigers en Aangewezen Gebruikers.

Als u een Particuliere Klant bent, vindt u de toepasselijke Privacyverklaring hier.

Als u een Zakelijke Klant, Aangewezen gebruiker of contactpersoon voor noodgevallen bent, vindt u de toepasselijke Privacyverklaring hier.

Als u woning bezoekt waar gebruikt wordt gemaakt van Verisure Diensten, vindt u de toepasselijke Privacyverklaring hier.

Voor meer informatie over de Diensten verwijzen wij u naar onze Algemene voorwaarden en handleidingen.

2. VERWERKINGSVERANTWOORDELIJKE EN FUNCTIONARIS GEGEVENSBESCHERMING

Verisure is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens in overeenstemming met deze Privacyverklaring en de toepasselijke wet- en regelgeving inzake gegevensbescherming.

Voor bepaalde verwerkingen van persoonsgegevens is de Zakelijke Klant verwerkingsverantwoordelijke, zelfstandig of samen met Verisure.

Verisure en de Zakelijke Klant zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens wanneer persoonsgegevens worden verzameld via de Diensten en wanneer dergelijke persoonsgegevens beschikbaar worden gesteld aan de Zakelijke Klant via de Verisure App tijdens een gebeurtenis waarbij een alarm wordt geactiveerd (“Alarmincident”). De persoonsgegevens die op deze manier worden verwerkt kunnen bestaan uit live streaming of continue video-opname (CVR) materiaal, video-opnamen, foto's of audio van een Alarmincident. Deze persoonsgegevens zijn automatisch en in realtime beschikbaar voor de Aangewezen Gebruikers via de Verisure App. Voor verwerkingsactiviteiten waarvoor Verisure en de Zakelijke Klant gezamenlijk verantwoordelijk zijn, zal Verisure optreden als contactpunt voor het afhandelen van vragen of privacy verzoeken. U vindt onze contactgegevens hier.

De Zakelijke Klant is een onafhankelijke verwerkingsverantwoordelijke wanneer de Zakelijke Klant persoonsgegevens verwerkt voor de volgende doeleinden

  • Zelfgestuurde bewakingsfuncties voor het gemak van de Zakelijke Klant (niet gerelateerd aan een Alarmincident), zoals live streaming, CVR, opnemen van video, foto's of audio, of het gebruik van een videodeurbel of smart lock.
  • Beheer van de Diensten, zoals het verlenen van toegangsrechten aan Aangewezen Gebruikers door de Zakelijke Klant (bijv. werknemers).
  • Verdere verwerking door de Zakelijke Klant van persoonsgegevensbuiten de omgeving van Verisure, bijvoorbeeld het delen van gegevens met handhavende- of toezichthoudende autoriteiten of een verzekeringsmaatschappij.

Deze Privacyverklaring geeft alleen informatie over hoe Verisure uw persoonsgegevens verwerkt. Neem voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens door de Zakelijke Klant contact op met de Zakelijke Klant.

Wij hebben een functionaris gegevensbescherming ("FG”) aangesteld die is te bereiken door gebruik te maken van het privacy formulier.

3. VERWERKEN VAN PERSOONSGEGEVENS

ONZE VERWERKING VAN PERSOONSGEGEVENS

Hieronder kunt u meer lezen over hoe wij uw persoonsgegevens verwerken wanneer u gebruik maakt van de Diensten.

De persoonsgegevens die wij verwerken kunnen rechtstreeks door de Zakelijke Klant worden verstrekt, of uit het gebruik van, of de interactie met, onze Diensten door de Zakelijke Klant worden verkregen. Persoonsgegevens kunnen ook worden verzameld via de Zakelijke Klant, Aangewezen Gebruikers of Noodcontacten.

In bepaalde situaties verzamelen en/of ontvangen wij ook persoonsgegevens van verschillende bedrijven waarmee wij samenwerken, zoals verzekeringsmaatschappijen, fabrikanten, bedrijven in ons advertentienetwerk, handelsverenigingen en leveranciers van klantenlijsten. Waar mogelijk streven wij ernaar samen te werken met bedrijven die gevestigd zijn in de EU/EER.

Wij maken geen gebruik van geautomatiseerde individuele besluitvorming.

DOELEN

1. Verlenen van de Diensten

 

Verisure en de Zakelijke Klant zijn gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Persoonsgegevens worden verzameld via Verisure alarmapparaten om de werking van de Diensten te garanderen en om de detectie van Alarmincidenten mogelijk te maken.
Persoonsgegevens die zijn verzameld tijdens een Alarmincident kunnen in realtime worden gedeeld met de Aangewezen Gebruikers van de Zakelijke Klant tijdens Alarmincident in de Verisure App.

Passieve bewaking
Signalen van Verisure alarmapparaten, zoals statusinformatie die aangeeft dat de apparaten zijn aangesloten en functioneren.
Gebruiksinformatie, zoals of de Diensten al dan niet geactiveerd zijn.
Actieve bewaking
Persoonsgegevens die zijn verzameld tijdens een Alarmincident, zoals foto's, video en audio van de bewaakte locatie.

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om Diensten te leveren aan de Zakelijke Klanten en het gerechtvaardigde belang van de Zakelijke Klant om de veiligheid van hun bedrijf en medewerkers te waarborgen).

Signalen van Verisure alarmapparaten en gebruiksinformatie worden bewaard tot 5 jaar na het Alarmincident.
Persoonsgegevens die zijn verzameld tijdens een Alarmincident worden bewaard tot 30 dagen na het Alarmincident, tenzij de persoonsgegevens nodig zijn voor het onderzoeken en afhandelen van een claim of juridische procedure.

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens om de oorzaak van een alarm te verifiëren.
Tijdens het beheer van een Alarmincident, verwerkt Verisure persoonsgegevens voor:

  • het contact opnemen met de Zakelijke Vertegenwoordiger of een Aangewezen Gebruiker,
  • het identificeren van bevoegde personen die in de bewaakte panden worden aangetroffen met behulp van codewoorden en
  • het delen van persoonsgegevens met beveiligingsbedrijven, handhavende- of toezichthoudende autoriteiten of andere hulpdiensten.

Persoonsgegevens verzameld tijdens een Alarmincident, zoals foto's, video en audio van de bewaakte panden. De realtime bewaking tijdens een Alarmincident, kan tot gevolg hebben dat gevoelige persoonsgegevens worden opgenomen, zoals informatie over de gezondheidstoestand van een persoon.
Informatie verstrekt door de Zakelijke Vertegenwoordiger of een andere Aangewezen Gebruiker voor efficiënt beheer van Alarmincidenten. Deze informatie kan gevoelige informatie bevatten, zoals informatie over de gezondheid van een persoon (bijvoorbeeld gehoorproblemen van een Aangewezen Gebruiker of andere fysieke handicaps).
Gebruiksinformatie, zoals het al dan niet activeren van de Diensten en door wie.
Contactgegevens van de Zakelijke Vertegenwoordiger en Aangewezen Gebruikers.
Diverse informatie verstrekt aan het Alarm Response Centre (“de ARC”)en genoteerd door de alarm operator tijdens een Alarmincident.
Opgenomen telefoongesprekken.

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om Diensten te leveren aan de Zakelijke Klanten en het gerechtvaardigde belang van de Zakelijke Klant om de veiligheid van hun bedrijf en medewerkers te waarborgen.
Gevoelige persoonsgegevens. In de uitzonderlijke situaties waarin gezondheidsinformatie of andere gevoelige persoonsgegevens worden verwerkt tijdens een Alarmincident, verwerken wij deze gegevens voor zover nodig om de vitale belangen van de betrokkene of een andere natuurlijke persoon te beschermen.
Als de Zakelijke Klant of een Aangewezen Gebruiker bepaalt dat het voor Verisure noodzakelijk is om op de hoogte te zijn van gevoelige persoonsgegevens, zal Verisure deze gegevens verwerken op basis van de uitdrukkelijke toestemming van de betrokkene die Verisure zal vragen op het moment dat de Zakelijke Klant of Aangewezen Gebruiker deze gegevens verstrekt.

Signalen van Verisure alarmapparaten en gebruiksinformatie worden bewaard tot 5 jaar na het Alarmincident
Persoonsgegevens die zijn verzameld tijdens een Alarmincident worden bewaard tot 30 dagen na het Alarmincident, tenzij de persoonsgegevens nodig zijn voor het onderzoeken en afhandelen van een claim of juridische procedure.
De opgenomen telefoongesprekken worden bewaard tot 90 dagen na het gesprek tussen u en Verisure, tenzij de persoonsgegevens nodig zijn voor het onderzoeken en afhandelen van een claim of juridische procedure.

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens voor de opvolging van alarmincidenten om te evalueren hoe wij onze Diensten kunnen verbeteren. Wij volgen eerder beheerde Alarmincidenten op door contact op te nemen met de Zakelijke Vertegenwoordiger om ervoor te zorgen dat het beheer van Alarmincidenten zo efficiënt mogelijk was en om informatie te ontvangen die relevant kan zijn voor toekomstige Alarmincidenten.
Wij kunnen ook aanvullende of aangepaste beveiligingsdiensten aanbieden na een Alarmincident.

Alle informatie die wordt verwerkt voor het beheer van het Alarmincident (zie doel 1.2).
Diversen informatie en feedback ontvangen van de Zakelijke Vertegenwoordiger die relevant is voor toekomstig beheer van Alarmincidenten.

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om Diensten te verlenen aan de Zakelijke Klant en om de verlening van de Diensten zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.

Signalen van Verisure apparaten en gebruiksinformatie worden bewaard tot 5 jaar na het Alarmincident.
Persoonsgegevens die zijn verzameld tijdens een Alarmincident, worden bewaard tot 30 dagen na het Alarmincident, tenzij de gegevens nodig zijn voor het onderzoeken of afhandelen van een claim of gerechtelijke procedure.

2. Ondersteuning bieden aan Zakelijke Klanten met betrekking tot de Diensten

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens wanneer wij de door de Zakelijke Klant gevraagde ondersteuning bieden met betrekking tot het contract, de Diensten of de technische werking van de installatie.
Wij verwerken ook persoonsgegevens wanneer wij andere verzoeken behandelen, zoals verzoeken om de privacy rechten van een betrokkene uit te oefenen.

Afhankelijk van het verzoek, alle de relevante persoonsgegevens beschreven in deze Privacyverklaring die noodzakelijk zijn voor.
Diverse informatie die door de Zakelijke Vertegenwoordiger is verstrekt in verband met de Klantenservice en relevant en noodzakelijk is voor de afhandeling van het verzoek.

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om ondersteuning te bieden aan de Zakelijke Klant en vragen en verzoeken af te handelen.

De persoonsgegevens worden bewaard tot 1 jaar na de afhandeling van het verzoek, tenzij de gegevens nodig zijn voor het onderzoeken of afhandelen van een claim of gerechtelijke procedure.

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Om de Zakelijke Klant van relevante informatie te kunnen voorzien in geval van verzekeringsclaims of andere juridische claims, slaan wij relevante persoonsgegevens en verzoeken van de Zakelijke Klant op.

Persoonsgegevens die zijn verzameld tijdens Alarmincident.
Gegevens over eigendom van de woning.
Gebruiksinformatie.
Diverse informatie verstrekt aan de ARC en genoteerd door de alarm operator tijdens een Alarmincident.

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van de Zakelijke Klant om toegang te hebben tot noodzakelijke informatie voor het indienen en afhandelen van verzekeringsclaims of andere juridische claims.

De persoonsgegevens worden in een archief met gepaste toegangsbeperking bewaard tot 5 jaar na de afhandeling van een claim of gerechtelijke procedure.

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Afhankelijk van de aard van de klacht kunnen wij bijvoorbeeld onderzoeken hoe een Alarmincident werd afgehandeld om ervoor te zorgen dat dit correct werd uitgevoerd.

Afhankelijk van de aard van de klacht, alle relevante persoonsgegevens beschreven in deze Privacyverklaring die noodzakelijk zijn voor de afhandeling van de klacht.
Informatie over de klacht en eventuele aanvullende informatie van de Zakelijke Vertegenwoordiger met betrekking tot de afhandeling van de klacht.

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om klachten van de Zakelijke Klant te behandelen en te onderzoeken.

Wij bewaren de persoonsgegevens tot 5 jaar na de afhandeling van de klacht.

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij kunnen, indien nodig, bijstand verlenen aan handhavende- of toezichthoudende autoriteiten of regelgevende instanties als wij hiertoe wettelijke verplicht zijn of als een dergelijke medewerking op een andere manier gemotiveerd is en gebaseerd is op een formeel en schriftelijk verzoek om informatie.

Persoonsgegevens die zijn verzameld tijdens een Alarmincident.
Andere door de handhavende- of toezichthoudende autoriteiten gevraagde informatie die Verisure moet delen op basis van een wettelijke verplichting of waarvan Verisure anderszins meent dat het gerechtvaardigd is om deze te delen.

De verwerking is noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting of
De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om handhavende- of toezichthoudende autoriteiten of toezichthouders te helpen in het geval zij een formeel en schriftelijk verzoek om informatie ontvangen.

Wij bewaren de persoonsgegevens tot 5 jaar na het verzoek.

3. Ontwikkeling van de Diensten van Verisure

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij nemen gesprekken met onze klantenservice op voor het analyseren, controleren en verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening en het trainen van onze medewerkers.

Wij gebruiken hiervoor opgenomen telefoongesprekken en de persoonsgegevens die wij verwerken voor

  • het beheren van Alarm incidenten (zie 1.2),
  • het opvolgen van Alarmincidenten (zie 1.3) en
  • het afhandelen van klachten van Zakelijke Klanten (zie 2.3).

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om de kwaliteit van onze Diensten te onderzoeken en te waarborgen en haar personeel te trainen en zo het hoogst mogelijke serviceniveau te garanderen.

De opgenomen telefoongesprekken worden bewaard tot 90 dagen na het gesprek tussen u en Verisure.
Andere persoonsgegevens worden bewaard tot 12 maanden na de beëindiging van het contract.

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens om onze Diensten verder te ontwikkelen, bijvoorbeeld door onze alarmapparaten preciezer te maken, de detectie van valse alarmen te verbeteren en, de klantervaring te verbeteren.
Wij nemen hiervoor gesprekken met onze klantenservice op en analyseren eerdere Alarmincidenten.

Wij gebruiken de opgenomen telefoongesprekken en de persoonsgegevens die wij verwerken voor

  • het beheren van Alarm incidenten (zie 1.2),
  • het opvolgen van Alarmincidenten (zie 1.3) en
  • het afhandelen van klachten van Zakelijke Klanten (zie 2.3).

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om de Diensten van Verisure te ontwikkelen en zo het hoogst mogelijke serviceniveau te garanderen.

De opgenomen telefoongesprekken worden bewaard tot 90 dagen na het gesprek tussen u en Verisure.
Andere persoonsgegevens worden bewaard tot 12 maanden na de beëindiging van het contract.

4. De juridische belangen van Verisure

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen, bijvoorbeeld fiscale verplichtingen en verplichtingen die voortvloeien uit regelgeving met betrekking tot particuliere beveiligingsbedrijven en beveiligingspersoneel.

Contactgegevens
Contract en offerte gegevens
Betaling gerelateerde gegevens
Andere Categorieën persoonsgegevens beschreven in deze Privacyverklaring indien noodzakelijk voor het kunnen voldoen aan de wettelijke verplichtingen.

De verwerking van persoonsgegevens is noodzakelijk voor het voldoen aan wettelijke verplichtingen die op Verisure van toepassing zijn.

De persoonsgegevens worden bewaard tot 7 jaar na beëindiging van het contract.

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

In het geval dat Verisure wordt geherstructureerd, bijvoorbeeld door opsplitsing in verschillende bedrijven, of als er een fusie plaatsvindt, kan het nieuwe bedrijf persoonsgegevens blijven gebruiken voor dezelfde doeleinden als wij in deze Privacyverklaring hebben vermeld, tenzij u andere informatie ontvangt in verband met de herstructurering of fusie.

Alle Categorieën persoonsgegevens die worden verwerkt voor de doeleinden die in deze Privacyverklaring worden beschreven.

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om een herstructureringsproces of een fusie mogelijk te maken.

Als Verisure ophoudt te bestaan door een fusie of herstructurering, zullen de persoonsgegevens worden bewaard tot 7 jaar na de fusie of herstructurering.
In andere gevallen worden uw persoonsgegevens verwerkt in overeenstemming met deze Privacyverklaring.

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens om de belangen van Verisure en derden te beschermen in het geval van een claim of geschil, zoals het vaststellen, uitoefenen of verdedigen van juridische claims.

Alle Categorieën persoonsgegevens die worden verwerkt voor de doeleinden die in deze Privacyverklaring worden beschreven.

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om de belangen van Verisure en derden te beschermen in geval van een geschil of juridische procedure.

De persoonsgegevens worden bewaard tot 5 jaar na de afwikkeling van een claim of juridische procedure.

4. DELEN VAN PERSOONSGEGEVENS

Verisure deelt persoonsgegevens met vertrouwde derden als dit noodzakelijk is op basis van het gerechtvaardigde belang van Verisure of een wettelijke verplichting. Het delen van persoonsgegevens kan ook noodzakelijk zijn om onze contractuele verplichtingen tegenover onze Zakelijke Klant na te komen.

Persoonsgegevens kunnen worden gedeeld met andere bedrijven in de Verisure Group of met onze partnerbedrijven in verband met de levering van onze Diensten, zoals beschreven in de onderstaande tabel. Elke ontvanger is onderworpen aan overeenkomstige wettelijke of contractuele verplichtingen als de verplichtingen die gelden voor Verisure, inclusief de verplichting om persoonsgegevens veilig en in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving inzake gegevensbescherming te verwerken.

Wij delen persoonsgegevens met

Categorieën persoonsgegevens die worden gedeeld

Aanbieders van platformen die klantbeoordelingen verzamelen en aan Verisure verstrekken, zoals Trustpilot.

Contactgegevens.

Externe leveranciers die software leveren die Verisure gebruikt voor het beheren van de klantrelatie, zoals Customer.io.

Contactgegevens.
Informatie in het alarmlogboek, zoals informatie over wanneer de Diensten zijn geactiveerd en gedeactiveerd en alle communicatie tussen u en Verisure in het kader van het beheer van alarmgebeurtenissen.

Klantenservice providers die ons helpen formulieren en facturen aan klanten te verstrekken en contact met klanten op te nemen, zoals Edicom.

Contactgegevens.
Afhankelijk van het verzoek, alle informatie die de klant verstrekt en andere relevante persoonsgegevens die worden beschreven in deze Privacyverklaring en noodzakelijk zijn voor het afhandelen van verzoeken.

Partners met wie Verisure samenwerkt voor het leveren van installaties, onderhoud, producten en klantenservice, zoals Guidion, WEngage.

Contactgegevens.
Betalingsgegevens, zoals credit- en debet kaart gegevens, bankrekeningnummer en andere informatie met betrekking tot betaling van de Service.
Verificatiegegevens, zoals codewoorden gekoppeld aan het gebruikersprofiel.
Informatie over de Aangewezen Gebruikers van onze Diensten.
Aanvullende persoonlijke gegevens die door de Zakelijke Vertegenwoordiger zijn verstrekt in de correspondentie met Verisure over verkoop- of klantenservicekwesties met betrekking tot onze contractuele relatie (via bijv. chat, e-mail, sms-berichten).

Partners met wie Verisure samenwerkt om potentieel nieuwe klanten en nieuwe marketingkanalen te vinden, zoals Leadlabel, Meta, Google, Microsoft leadsgen, Conversation24.

Contactgegevens. Met Meta en Google deelt Verisure alleen gecodeerde email adressen.

Cloudinfrastructuurproviders, zoals Microsoft, Genesys, Amazon Webservices, die deel uitmaken van de Verisure-infrastructuur. De verwerking van persoonsgegevens is onderworpen aan strikte technische en organisatorische veiligheidsmaatregelen.

Alle Categorieën persoonsgegevens die worden beschreven in deze Privacyverklaring, behalve alarmloggegevens.

Financiële dienstverleners om betalingen te verwerken, claims af te handelen, schulden te innen en voor advies.
Daarnaast deelt Verisure persoonsgegevens met deurwaarders en incassobureaus om onbetaalde vorderingen te innen.

Contactgegevens.

Marketing- en marktonderzoeksleveranciers zoals Medallia, Adobe CMS, Kantar, Meta en Google, waarmee Verisure samenwerkt om marketingactiviteiten, marktonderzoek en klantonderzoek uit te voeren.

Contactgegevens. Met Meta en Google deelt Verisure alleen gecodeerde email adressen.

Particuliere beveiligingsbedrijven, zoals Securitas en G4S verwerken uw persoonsgegevens om te kunnen reageren op alarmincidenten wanneer Verisure beveiligers naar uw pand stuurt.

Contactgegevens.
Beelden en audio van het Alarmincident.
Gevoelige persoonsgegevens, zoals gezondheidsgegevens, indien door de Zakelijke Klant verstrekt in het kader van de uitvoering van de Diensten.
Aanvullende persoonsgegevens verstrekt door in correspondentie met ons (via bijv. telefoon, chat, e-mail, sms-berichten).

‌Samenwerkingspartners zoal verzekeringsmaatschappijen en leasemaatschappijen die uw persoonsgegevens voor andere doeleinden kunnen verwerken als u hiermee instemt.

‌Alle relevante en noodzakelijke persoonsgegeven, onder voorbehoud van uw uitdrukkelijke toestemming.

‌Handhavingsautoriteiten, toezichthouders en vergelijkbare derde partijen, zoals de politie of de alarmcentrale, bijvoorbeeld in geval van inbraak of een ongeval.

‌Contactgegevens.
Eigendom gerelateerde gegevens, zoals een beschrijving van het pand.
Beelden en audio van een Alarmincident.
Gevoelige persoonsgegevens, zoals gezondheidsgegevens, indien door de Particuliere Klant verstrekt in het kader van de uitvoering van de Diensten.
Aanvullende persoonsgegevens verstrekt in correspondentie met ons (via bijv. chat, e-mail, sms-berichten).

‌De koper of andere opvolger in het geval van fusies, desinvesteringen, herstructureringen, reorganisaties, ontbindingen en andere verkopen of overdrachten van Verisure's activa.

‌Alle categorieën persoonsgegevens beschreven in deze Privacyverklaring.

‌Autoriteiten of gelijkwaardige derde partijen in verband met audits, gerechtelijke procedures of andere soortgelijke doeleinden. De informatie kan worden gedeeld om te voldoen aan wettelijke verplichtingen en om onze juridische belangen te beschermen in geval van een geschil.

‌Alle categorieën persoonsgegevens beschreven in deze Privacyverklaring.

 

5. WAAR PERSOONSGEGEVENS WORDEN VERWERKT

Wij streven ernaar om uw persoonsgegevens altijd in de EU/EER te verwerken. In sommige gevallen moeten wij uw persoonsgegevens overdragen naar een land buiten de EU/EER ("Derde land"). In het geval dat uw persoonsgegevens worden overgedragen aan een Derde land, zullen wij ervoor zorgen dat uw persoonsgegevens onderworpen blijven aan een gelijkwaardig beschermingsniveau als in de EU/EER.

Wanneer wij persoonsgegevens doorgeven aan een Derde land waarvoor geen adequaatheidsbesluit geldt, passen wij een relevant doorgiftemechanisme toe, dat wil zeggen een toepasselijke waarborg om ervoor te zorgen dat in het Derde land een gelijkwaardig niveau van gegevensbescherming wordt gewaarborgd, zoals gespecificeerd in de onderstaande tabel.

Land buiten de EU/EER

Passende waarborgen

VS

Waar relevant, zal Verisure persoonsgegevens doorgeven aan Amerikaanse organisaties die meedoen aan het EU-VS Data Privacy Framework

Andere overdrachten naar derde landen
zonder passend beschermingsniveau

In andere gevallen zal Verisure de standaardcontractbepalingen die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie met ontvangers overeenkomen.

Sociale Media

Wij delen persoonsgegevens met sociale media platforms voor marketing activiteiten, zoals Meta en Google, die gebruik maken van servers over de hele wereld. Deze partners beschermen uw gegevens in lijn met hun privacy statements en gebruiken passende waarborgen voor het beschermen van uw gegevens in andere landen, zoals het EU-VS Data Privacy Framework en de standaardcontractbepalingen die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie.

Neem contact met ons op voor meer informatie over een specifieke overdracht of als u een kopie wilt ontvangen van het relevante overdrachtsmechanisme of informatie over de beveiligingsmaatregelen die in het kader van de doorgifte zijn genomen. De contactgegevens vindt u hier.

6. PRIVACYRECHTEN

U kunt te allen tijde contact met ons opnemen als u uw privacy rechten wilt uitoefenen. Wij zullen binnen een maand na ontvangst van uw verzoek op uw verzoek reageren. Als uw verzoek complex is of als wij van u veel verzoeken hebben ontvangen, kunnen wij deze termijn met twee maanden verlengen.

U heeft het recht:   

  • a) inzage te krijgen in uw persoonsgegevens. Dit betekent dat u het recht heeft om een overzicht te krijgen van de persoonsgegevens die wij over u verwerken en bewaren. Wij hebben het recht om redelijke administratiekosten in rekening te brengen als u meer kopieën aanvraagt. Als u een verzoek indient via elektronische middelen, bijvoorbeeld via e-mail, zullen wij u de informatie verstrekken in een gangbaar elektronisch formaat.   

  • b) uw persoonsgegevens te corrigeren. Op uw verzoek of op eigen initiatief zullen wij gegevens corrigeren, anonimiseren, verwijderen of aanvullen waarvan wij ontdekken dat ze onjuist of, onvolledig zijn. U heeft ook het recht om ons te verzoeken uw persoonsgegevens aan te vullen als er iets relevants ontbreekt.   

  • c) uw persoonsgegevens te verwijderen. U kunt ons in bepaalde situaties vragen om de persoonsgegevens die wij over u bewaren te wissen. om de verwerking van uw persoonsgegevens door Verisure te beperken. U kunt ons in bepaalde situaties vragen om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken.   

  • d) bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens als wij uw persoonsgegevens verwerken op basis van onze gerechtvaardigde belangen. Als u bezwaar maakt tegen een dergelijke verwerking, zullen wij uw persoonsgegevens alleen blijven verwerken als wij daarvoor dwingende redenen hebben die zwaarder wegen dan uw belangen of rechten en vrijheden, of als de verwerking noodzakelijk is voor de vaststelling, uitoefening of verdediging van rechtsvorderingen. Als u niet wilt dat wij uw persoonsgegevens gebruiken voor direct marketing, heeft u altijd het recht om bezwaar te maken tegen een dergelijke verwerking door contact met ons op te nemen. Wij zullen uw persoonsgegevens niet langer voor dat doel gebruiken zodra wij uw bezwaar hebben ontvangen.   

  • e) uw toestemming in te trekken als wij uw persoonsgegevens verwerken op basis van uw toestemming.   

  • f) ons te om uw persoonsgegevens die wij verwerken op basis van uw toestemming of de uitvoering van een overeenkomst te ontvangen of te verstrekken aan een derde partij.   

  • g) een klacht in te dienen bij Autoriteit Persoonsgegevens als u niet tevreden bent over onze verwerking van uw persoonsgegevens.

7. BESCHERMEN VAN PERSOONSGEGEVENS

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat u zich altijd gerust voelt wanneer u uw persoonsgegevens aan ons verstrekt. Daarom hebben wij zowel technische als organisatorische beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd, waaronder toegangsbeperkingen en regelmatige interne controles, om uw persoonlijke gegevens zo goed mogelijk te beschermen tegen bijvoorbeeld onbevoegde toegang, wijziging of verlies.

8. COOKIES

Wij gebruiken cookies en vergelijkbare technologieën ("Cookies") op onze website en in onze app om onder andere uw ervaring met ons te verbeteren en om onze website te vereenvoudigen en aan te passen aan uw behoeften en voorkeuren. In onze Privacyverklaring voor websitebezoekers informeren wij u over hoe wij uw persoonsgegevens verwerken wanneer u onze website bezoekt of app opent. Als u meer wilt weten over ons gebruik van cookies, raadpleeg dan ons Cookiebeleid hier.

9. WIJZIGINGEN IN DEZE PRIVACYVERKLARING

Deze Privacyverklaring is bijgewerkt in maart 2025.

Wij kunnen deze privacyverklaring van tijd tot aanpassen. Als wij updates doorvoeren die een aanzienlijke invloed op u hebben, zullen wij u hierover actief informeren.

Interne linkInterne linkInterne link10. CONTACTGEGEVENS

CONTACT MET ONS OPNEMEN

Als u klachten of vragen heeft over de manier waarop wij uw persoonsgegevens gebruiken, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen door gebruik te maken van het privacy formulier of te bellen naar onze klantenservice op 088 088 8899.

U kunt ook een brief sturen naar

Securitas Direct B.V., Burgemeester Stramanweg 108F, 1011 AA Amsterdam