U kunt gerust zijn.

Uw privacy is beschermd.

Uw privacy is erg belangrijk voor Verisure. We streven ernaar dat u zich gerust voelt bij hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens.

INHOUD

1. ALGEMEEN

Uw privacy is erg belangrijk voor Securitas Direct B.V. ("Verisure"). Wij streven ernaar dat u zich gerust voelt bij hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens. Deze privacyverklaring ("Privacyverklaring") geeft u informatie over hoe en waarom wij persoonsgegevens verwerken.

Van onze Particuliere Klanten ("Particuliere Klanten") die gebruik maken van onze alarmdiensten en bijbehorende producten (“Diensten”). Deze Privacyverklaring is ook van toepassing op gebruikers die door Particuliere Klanten zijn aangewezen en onze Diensten gebruiken (“Aangewezen Gebruikers”) en op noodcontacten van onze Particuliere Klanten.("Noodcontacten").

Wij vragen onze Particuliere Klanten om deze Privacyverklaring te delen met hun Aangewezen Gebruikers en Noodcontacten.

Als u een Zakelijke Klant bent, vindt u de toepasselijke Privacyverklaring hier.

Als u een bezoeker bent van een woning die gebruik maakt van Verisure Diensten, vindt u de toepasselijke Privacyverklaring hier.

Als u een bezoeker bent van een bedrijfspand dat gebruik maakt van Verisure Diensten, vindt u de toepasselijke Privacyverklaring hier.

Voor meer informatie over onze Diensten verwijzen wij u naar onze Algemene voorwaarden en handleidingen.

2. VERWERKINGSVERANTWOORDELIJKE EN FUNCTIONARIS GEGEVENSBESCHERMING

Verisure is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens in overeenstemming met deze Privacyverklaring en toepasselijke wet- en regelgeving inzake gegevensbescherming.

Voor bepaalde verwerkingen van persoonsgegevens is de Particuliere Klant verantwoordelijk, zelfstandig of samen met Verisure.

Verisure en de Particuliere Klant zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens wanneer persoonsgegevens worden verzameld via de Diensten, en wanneer deze persoonsgegevens via de Verisure App beschikbaar worden gesteld aan de Particuliere Klant tijdens een gebeurtenis waarbij een alarm wordt geactiveerd (“Alarmincident”). De persoonsgegevens die op deze manier worden verwerkt, kunnen bestaan uit live streaming of continue video-opname (CVR) materiaal, video-opnamen en foto's of audio van een Alarmincident. Deze persoonsgegevens zijn automatisch en in realtime beschikbaar voor de Particuliere Klant en Aangewezen Gebruikers via de Verisure App. Voor verwerkingsactiviteiten waarvoor Verisure en de Particuliere Klant gezamenlijk verantwoordelijk zijn, zal Verisure optreden als contactpunt voor het afhandelen van vragen of privacy verzoeken. U vindt onze contactgegevens hier.

De Particuliere Klant is een onafhankelijke verwerkingsverantwoordelijke wanneer de Particuliere Klant persoonsgegevens verwerkt voor de volgende doeleinden

  • Zelfgestuurde bewakingsfuncties voor het gemak van de Zakelijke Klant (niet gerelateerd aan een Alarmincident), zoals live streaming, CVR, opnemen van video, foto's of audio, of het gebruik van een videodeurbel of smart lock.
  • Persoonlijk beheer van de Diensten, zoals het verstrekken van toegangsrechten aan derden door de Particuliere Klant (bijvoorbeeld een schoonmaker, Airbnb-gasten of buren).
  • Verdere verwerking door de Zakelijke Klant van persoonsgegevensbuiten de omgeving van Verisure, bijvoorbeeld het delen van gegevens met handhavende- of toezichthoudende autoriteiten of een verzekeringsmaatschappij.

Deze Privacyverklaring geeft alleen informatie over hoe Verisure uw persoonsgegevens verwerkt. Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens door de Particuliere Klant kunt u contact opnemen met de Particuliere Klant.

Wij hebben een functionaris gegevensbescherming ("FG”) aangesteld die is te bereiken door gebruik te maken van het privacy formulier.

3. VERWERKEN VAN PERSOONSGEGEVENS

ONZE VERWERKING VAN PERSOONSGEGEVENS

Hieronder kunt u meer lezen over hoe wij uw persoonsgegevens verwerken wanneer u gebruik maakt van de Diensten.

De persoonsgegevens die wij verwerken kunnen rechtstreeks door de Zakelijke Klant worden verstrekt, of uit het gebruik van, of de interactie met, onze Diensten door de Zakelijke Klant worden verkregen. Persoonsgegevens kunnen ook worden verzameld via de Zakelijke Klant, Aangewezen Gebruikers of Noodcontacten.

In bepaalde situaties verzamelen en/of ontvangen wij ook persoonsgegevens van verschillende bedrijven waarmee wij samenwerken, zoals verzekeringsmaatschappijen, fabrikanten, bedrijven in ons advertentienetwerk, handelsverenigingen en leveranciers van klantenlijsten. Waar mogelijk streven wij ernaar samen te werken met bedrijven die gevestigd zijn in de EU/EER.

Wij maken geen gebruik van geautomatiseerde individuele besluitvorming.

DOELEN

1. Opbouwen en onderhouden van de Klantrelatie

Verisure is de verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiod

Wij verwerken persoonsgegevens voor het opstellen van een offerte en het sluiten van een contract met de Particuliere Klant.

Contactgegevens van de Particuliere Klant zoals naam, telefoonnummer, postadres en e-mailadres.
Informatie die nodig is om een offerte en contract op te stellen, zoals een beschrijving van de woning van de Particuliere Klant en het aantal Aangewezen Gebruikers.
Betaling gerelateerde gegevens zoals gekozen betalingsmethode, gegevens van uw bankpas of creditcard, bankrekeningnummer en andere informatie die nodig is voor het verwerken van betalingen.
Diverse informatie die de Particuliere Klant ons verstrekt en relevant is voor het opbouwen en onderhouden van de klantrelatie.

De verwerking is noodzakelijk voor het aangaan en uitvoeren van een contract met de Particuliere Klant.

De persoonsgegevens worden bewaard tot 12 maanden na de beëindiging van het contract.

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens om ons contract met de Particuliere Klant te beheren, bijvoorbeeld om het installatieprofiel en de gebruikersaccounts te beheren, en om betalingen voor de Diensten te verwerken.

Contactgegevens.
Informatie in het contract en de onderliggende offerte.
Betaling gerelateerde gegevens.
Diverse informatie die de Particuliere Klant met ons deelt en relevant is voor het beheer van het contract en verwerken van betalingen.

De verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een contract met de Particuliere Klant.

De persoonsgegevens worden bewaard tot 12 maanden na de beëindiging van het contract. De gegevens die wij nodig hebben om te voldoen aan onze wettelijke fiscale verplichtingen worden bewaard voor een periode tot 7 jaar na het boekjaar van de betalingen.

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens om bestaande klantrelaties te kunnen beheren en opnieuw verbinding te maken met de installaties van voormalige Particuliere Klanten, zodra de klantrelatie wordt vernieuwd en de apparatuur opnieuw moet worden geactiveerd.

Technische gegevens zoals signalen van sabotage, stroomherstel, periodieke test en losse internetconnectiviteit, id-nummer van apparaat/nod.
Contactgegevens.

De verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een contract met de Particuliere Klant.

De persoonsgegevens worden bewaard tot 12 maanden na beëindiging van het contract.

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens om bestaande klantrelaties te kunnen beheren en te evalueren, waaronder het evalueren en afstemmen van onze dienstverlening en tarieven.

Contactgegevens.
Informatie die nodig is om een offerte en contract op te stellen, zoals een beschrijving van het pand van de Zakelijke Klant en het aantal Aangewezen Gebruikers.
Duur van de klantrelatie.
Gebruiksinformatie.
Diverse informatie die de Zakelijke Vertegenwoordiger ons verstrekt en relevant is voor het opbouwen, evalueren en onderhouden van de klantrelatie.

De verwerking is gebaseerd op Verisure’s gerechtvaardigde belang om klantrelaties te beheren, de dienstverlening en tarieven te evalueren en af te stemmen op basis van de klantrelatie, de klantbehoeften en het gebruik van onze diensten.

De persoonsgegevens worden bewaard tot 12 maanden na beëindiging van het contract.

2. Verlenen van Diensten

 

Verisure en de Particuliere Klant zijn gezamenlijk verwerkingsverantwoordelijken.

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Persoonsgegevens worden verzameld via Verisure alarmapparaten om de werking van de Diensten te garanderen en om de detectie van Alarmincidenten mogelijk te maken.
Persoonsgegevens die zijn verzameld tijdens een Alarmincident kunnen in realtime worden gedeeld met de Particulier Klant en/of Aangewezen Gebruikers in de Verisure App.

Passieve bewaking
Signalen van Verisure alarmapparaten, zoals statusinformatie die aangeeft dat de apparaten zijn aangesloten en functioneren.
Gebruiksinformatie, zoals of de Diensten al dan niet geactiveerd zijn.
Actieve bewaking
Persoonsgegevens die zijn verzameld tijdens een Alarmincident, zoals foto's, video en audio van de bewaakte locatie.

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om Diensten te leveren aan de Particuliere Klant en het gerechtvaardigde belang van de Particuliere Klant om de veiligheid van hun woning te waarborgen).

Signalen van Verisure alarmapparaten en gebruiksinformatie worden bewaard tot 5 jaar na het Alarmincident.
Persoonsgegevens die zijn verzameld tijdens een Alarmincident worden bewaard tot 30 dagen na het Alarmincident, tenzij de persoonsgegevens nodig zijn voor het onderzoeken en afhandelen van een claim of juridische procedure.

Interne linkVerisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens om de oorzaak van een alarm te verifiëren.
Tijdens het beheer van een Alarmincident, verwerkt Verisure persoonsgegevens voor :

  • het contact opnemen met de Particuliere Klant of de Noodcontacten,
  • het identificeren van bevoegde personen die in de bewaakte woning worden aangetroffen met behulp van codewoorden,
  • het delen van persoonsgegevens delen met relevante beveiligingsbedrijven, handhavende- of toezichthoudende autoriteiten of andere hulpdiensten.

Persoonsgegevens verzameld tijdens een Alarmincident, zoals foto's, video en audio van de bewaakte woning. De realtime bewaking tijdens een Alarmincident kan tot gevolg hebben dat gevoelige persoonsgegevens worden opgenomen, zoals informatie over de gezondheidstoestand van een persoon.
Informatie die door de Particuliere Klant wordt verstrekt om een efficiënt beheer van Alarmincidenten mogelijk te maken. Deze informatie kan gevoelige informatie bevatten, zoals informatie over de gezondheid van een persoon (bijvoorbeeld gehoorproblemen van een Aangewezen Gebruiker of andere fysieke handicaps).
Gegevens over eigendom van de woning.
Gebruiksinformatie, zoals het al dan niet activeren van de Diensten en door wie.
Contactgegevens van de Particuliere Klant, Aangewezen gebruikers of Noodcontacten.
Diverse informatie verstrekt aan het Alarm Response Centre (“de ARC”) en genoteerd door de alarm operator tijdens een Alarmincidenten.
Opgenomen telefoongesprekken.

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om Diensten te leveren aan de Particuliere Klant en het gerechtvaardigde belang van de Particuliere Klant om de veiligheid van haar woning te waarborgen).
Gevoelige persoonsgegevens
In de uitzonderlijke situatie waarin gezondheidsinformatie of andere gevoelige persoonsgegevens worden verwerkt tijdens een Alarmincident, verwerken wij deze gegevens voor zover nodig om de vitale belangen van de betrokkene of een ander natuurlijk persoon te beschermen.
Als de Particuliere Klant of een Aangewezen Gebruiker bepaalt dat het voor Verisure noodzakelijk is om op de hoogte te zijn van gevoelige persoonsgegevens, zal Verisure deze gegevens verwerken op basis van de uitdrukkelijke toestemming van de betrokkene die Verisure zal vragen op het moment dat de Particuliere Klant of Aangewezen Gebruiker deze gegevens verstrekt.

Signalen van Verisure alarmapparaten en gebruiksinformatie worden bewaard 5 jaar na het Alarmincident.
Persoonsgegevens die zijn verzameld tijdens een Alarmincident worden bewaard tot 30 dagen na het Alarmincident, tenzij de persoonsgegevens nodig zijn voor het onderzoeken en afhandelen van een claim of juridische procedure.
De opgenomen telefoongesprekken worden bewaard tot 90 dagen na het gesprek tussen u en Verisure, tenzij de persoonsgegevens nodig zijn voor het onderzoeken en afhandelen van een claim of juridische procedure.

Interne linkVerisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens voor de opvolging van alarmincidenten om te evalueren hoe wij onze Diensten kunnen verbeteren. Wij kunnen bijvoorbeeld contact met u opnemen om feedback te geven over hoe eerdere alarmincidenten zijn afgehandeld. Afhankelijk van de situatie kunnen wij Particuliere Klanten een beveiligingsdienst na een alarmincident aanbieden, waarbij wij onze Diensten aanpassen om ervoor te zorgen dat de Particuliere Klant zich na een alarmincident weer veilig voelt.

Alle informatie die wordt verwerkt tijdens het beheren van het Alarmincident (zie doel 2.2).
Diverse informatie en feedback ontvangen van de Particuliere Klant die relevant is voor het toekomstige beheer van
Alarmincidenten.

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om Diensten te leveren aan de Particuliere Klant en om de levering van de Diensten zo efficiënt mogelijk op te volgen en te garanderen.

Signalen van Verisure apparaten en gebruiksinformatie worden bewaard tot 5 jaar na het Alarmincident.
Persoonsgegevens die zijn verzameld tijdens een Alarmincident worden bewaard tot 30 dagen na het Alarmincident, tenzij de gegevens nodig zijn voor het onderzoeken of afhandelen van een claim of gerechtelijke procedure.

3. Ondersteuning bieden aan Particuliere Klanten met betrekking tot de Diensten

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens wanneer wij de door de Particuliere Klant gevraagde ondersteuning bieden met betrekking tot het contract, de Diensten of de technische werking van de installatie.
Wij verwerken ook persoonsgegevens wanneer wij andere verzoeken behandelen, zoals verzoeken om de privacy rechten van een betrokkene uit te oefenen.

Afhankelijk van het verzoek, alle de relevante persoonsgegevens beschreven in deze Privacyverklaring die noodzakelijk zijn voor de afhandelen van het verzoek.
Diverse informatie verstrekt door de Particuliere Klant in verband met Klantenservice relevant en noodzakelijk is voor de afhandeling van het verzoek.

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om ondersteuning te bieden aan de Particuliere Klant en vragen en verzoeken af te handelen.

De persoonsgegevens worden bewaard tot 1 jaar na de afhandeling van het verzoek, tenzij de gegevens nodig zijn voor het onderzoeken of afhandelen van een claim of gerechtelijke procedure.

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Om Particuliere Klanten informatie te geven die relevant is voor verzekeringsclaims of juridische claims, slaan wij relevante persoonsgegevens en verzoeken van de Particuliere Klant op.

Persoonsgegevens die zijn verzameld tijdens een Alarmincident.
Gegevens over eigendom van de woning.
Gebruiksinformatie.
Diverse informatie verstrekt aan de ARC en genoteerd door de alarm operator tijdens een Alarmincident.

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van de Particuliere Klant om toegang te hebben tot noodzakelijke informatie om verzekeringsclaims of andere claims in te dienen of af te handelen.

De persoonsgegevens worden in een archief met gepaste toegangsbeperking bewaard tot 5 jaar na de afhandeling van een claim of gerechtelijke procedure.

Interne linkVerisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Afhankelijk van de aard van de klacht kunnen wij bijvoorbeeld onderzoeken hoe een Alarmincident werd afgehandeld om ervoor te zorgen dat dit correct werd uitgevoerd.

Afhankelijk van de aard van de klacht, alle relevante persoonsgegevens beschreven in deze Privacyverklaring die noodzakelijk zijn voor de afhandeling van de klacht.
Informatie over de klacht en eventuele aanvullende informatie verstrekt door de Particuliere Klant in verband met de behandeling van de klacht.

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om klachten van Particuliere Klanten te behandelen en te onderzoeken.

Wij bewaren de persoonsgegevens tot 5 jaar na de afhandeling van de klacht.

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij kunnen, indien nodig, bijstand verlenen aan handhavende- of toezichthoudende autoriteiten of regelgevende instanties als wij hiertoe wettelijke verplicht zijn of als een dergelijke samenwerking op een andere manier gemotiveerd is en gebaseerd is op een formeel en schriftelijk verzoek om informatie.

Persoonsgegevens die zijn verzameld tijdens een Alarmincident.
Andere door de handhavende- of toezichthoudende autoriteiten gevraagde informatie die Verisure moet delen op basis van wettelijke verplichting of waarvan Verisure anderszins meent dat het gerechtvaardigd is om deze te delen.

De verwerking is noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting of
De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om handhavende- of toezichthoudende autoriteiten te helpen in het geval zij een formeel en schriftelijk verzoek om informatie ontvangen.

Wij bewaren de persoonsgegevens tot 5 jaar na het verzoek.

4. Ontwikkeling van de Diensten van Verisure

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij nemen gesprekken met onze klantenservice op voor het analyseren, controleren en verbeteren van de kwaliteit van onze dienstverlening.

Wij gebruiken hiervoor opgenomen telefoongesprekken en de persoonsgegevens die wij verwerken voor

  • het beheren van Alarm incidenten (zie 2.2),
  • het opvolgen van Alarmincidenten (zie 2.3) en
  • het afhandelen van klachten van Particuliere Klanten (zie 3.3).

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om de kwaliteit van onze Diensten te onderzoeken en te waarborgen en haar personeel te trainen en zo het hoogst mogelijke serviceniveau te garanderen.

De opgenomen telefoongesprekken worden bewaard tot 90 dagen na het gesprek tussen u en Verisure.
Andere persoonsgegevens worden bewaard tot 12 maanden na de beëindiging van het contract.

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens om onze Diensten verder te ontwikkelen, bijvoorbeeld door onze alarmapparaten nauwkeuriger te maken, de detectie van valse alarmen te verbeteren en de klantervaring te verbeteren.
Wij nemen hiervoor gesprekken met onze klantenservice op en analyseren eerdere gebeurtenissen die het alarm hebben geactiveerd.

Wij gebruiken de opgenomen telefoongesprekken en de persoonsgegevens die wij verwerken voor

  • het beheren van Alarm incidenten (zie 2.2),
  • het opvolgen van Alarmincidenten (zie 2.3) en
  • het afhandelen van klachten van Particuliere Klanten (zie 3.3).

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om de Diensten van Verisure te ontwikkelen en zo het hoogst mogelijke serviceniveau te garanderen.

De opgenomen telefoongesprekken worden bewaard tot 90 dagen na het gesprek tussen u en Verisure.
Andere persoonsgegevens worden bewaard tot 12 maanden na de beëindiging van het contract.

5. Beschikbaarstelling van Verisure App en MyPages

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens om bepaalde diensten online of via mobiele apparaten te leveren en om informatie te verstrekken via zogenaamde push-berichten (bijv. statusberichten over het alarmsysteem, betalingstermijnen etc.) aan Particuliere Klanten en Aangewezen Gebruikers die de Verisure App hebben geïnstalleerd.
GPS-positie en Geo-locatie Wij verwerken de GPS-positie van beschermde locaties om bijvoorbeeld zo snel mogelijk een beveiliger te sturen.
Wanneer u via de instellingen van uw mobiele apparaat toestemming heeft gegeven, kunnen wij de GPS-positie van uw mobiele apparaat traceren om u de @Home SOS-service te kunnen bieden, waardoor wij onder bepaalde omstandigheden een SOS-signaal kunnen verwerken dat vanuit uw Verisure App wordt verstuurd, en/of u pushberichten kunnen sturen die relevant zijn voor uw locatie. U kunt de geolocatie van uw mobiele apparaat op elk gewenst moment uitschakelen via de instellingen van uw apparaat (in dat geval kunt u niet profiteren van alle diensten die door de app worden aangeboden). Geolocatie is afhankelijk van standaard Software development kits voor kaarten, zoals Google Maps software development kit om het apparaat te geolokaliseren.
De Verisure App gebruikt de kaartendienst Google Maps van Google Ireland Limited. Als u de Google Maps-service op de Verisure App bezoekt terwijl u bent aangemeld bij uw Google-profiel, kan Google deze gebeurtenis ook koppelen aan uw Google-profiel. U kunt bezwaar maken tegen deze gegevensverzameling door contact op te nemen met Google.
Als u de Verisure App installeert, wordt noodzakelijke informatie doorgegeven aan de betreffende App Store (gebruikersnaam, e-mailadres en klantnummer van uw account), het tijdstip van downloaden en het identificatienummer van het individuele apparaat. Wij hebben geen controle over deze gegevensverzameling en zijn hier niet verantwoordelijk voor.

Contactgegevens van de Particuliere Klant, Aangewezen Gebruikers of Noodcontacten.
Gebruikersnaam, wachtwoord en accountgegevens zoals rekeningnummer en servicebetalingen.
Standaard technische gegevens zoals IP-adres van het gebruikte apparaat, datum en tijd van het verzoek, details van het besturingssysteem, locatie, de ISP, online identifiers (bijv. apparaat-id's, sessie-id's), enz,
Persoonsgegevens verzameld met cookies. Raadpleeg ons Cookiebeleid voor meer informatie.

 

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om het gebruik van de Verisure App en Verisure Diensten mogelijk te maken, de functionaliteit en veiligheid van Verisure's systemen te bevorderen en productaanbevelingen te doen.

De persoonsgegevens worden bewaard tot 12 maanden na de beëindiging van het contract.

6. Levering van aanvullende en optionele digitale Diensten

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens wanneer wij de Particuliere Klant of Aangewezen Gebruikers in staat stellen hun Verisure-installatie te koppelen aan een beschikbaar smart-apparaat, zoals onder andere LIFX, Arlo, NUKI, Hue en Yale, via de “werkt met”-functie. De koppeling vereist dat gepseudonimiseerde persoonsgegevens worden gedeeld met een externe provider van de koppelingsdienst.

Commando's geïnitieerd door de Particuliere Klant of Aangewezen Gebruiker om de gekoppelde slimme apparaten te bedienen via hun Verisure-installatie.
Gepseudonimiseerd uniek gebruikers-ID.

Verisure vraagt toestemming voor de koppeling.

De persoonsgegevens worden bewaard tot 12 maanden na de beëindiging van het contract.

7. Terbeschikkingstelling van de Verisure webshop

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Verisure biedt u de mogelijkheid om extra alarmproducten en batterijen te bestellen ten behoeve van de Diensten via Verisure's eigen webshop.

Contactgegevens van de Particuliere Klant.
Betalingsgegevens, zoals krediet- en debet kaart gegevens, bankrekeningnummer, banknaam of andere informatie met betrekking tot de betaling van de Dienst.

De verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een contract met de Particuliere Klant.

De persoonsgegevens worden bewaard tot 12 maanden na de beëindiging van het contract.

8. Marketing en analyse

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij kunnen onze Diensten aan u aanbieden via e-mail, post, sms of telefoon. Verder kunnen wij aangepaste online reclame gebruiken om onze Diensten aan te bieden. Als u geen directe marketing wilt ontvangen, kunt u hier altijd bezwaar tegen maken door de knop "uitschrijven" te kiezen in onze communicatie of door contact op te nemen met onze klantenservice.
Als het gaat om op maat gemaakte online reclame, kunnen wij persoonsgegevens delen met derden. Wij gebruiken bijvoorbeeld analysetools om online relevante marketing te bieden.
In sommige specifieke situaties kunnen wij contact met u opnemen om te vragen of wij een "Goed verhaal" mogen delen. "Goede verhalen" zijn korte verhalen over hoe onze Diensten hebben geleid tot een bijzonder goede klantervaring. Wij zullen nooit informatie over u delen, tenzij wij uw toestemming hebben gekregen voor het delen van uw "Goede verhaal".

Contactgegevens.
Informatie die is opgenomen in de onderliggende offerte en contract.
Demografische gegevens, zoals leeftijd en het gebied waar u woont.
Gedragsgegevens, zoals welke e-mails u heeft geopend, op welke koppelingen u heeft geklikt en een IP-adres.

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om haar Diensten op de markt te brengen aan Particuliere Klanten van Verisure.
De verwerking voor ‘goed verhaal’ is gebaseerd op toestemming.

De persoonsgegevens worden bewaard tot 12 maanden na de beëindiging van het contract.

.

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wat wij doen
Wij kunnen uw gegevens gebruiken voor het uitvoeren van markt- en opinieonderzoeken. In principe evalueren wij de gegevens anoniem voor interne doeleinden. Indien enquêtes bij uitzondering niet anoniem worden geëvalueerd, worden de gegevens alleen met uw toestemming verzameld.

Wij gebruiken uw persoonsgegevens, zoals gegevens afkomstig van statistische compilaties, marktsegmentaties en tevredenheidsonderzoeken, voor het uitvoeren van marketinganalyses. De resultaten van onze analyses worden gebruikt om onze klantenservice te verbeteren, nieuwe oplossingen aan te bieden of onze website en/of app aan te passen, nieuwe producten en diensten te ontwikkelen, processen of werkwijzen te verbeteren, te vervangen en te ontwikkelen met als doel onze activiteiten te ontwikkelen en onze normen te verbeteren.

Wij maken gebruik van verschillende externe aanbieders van tevredenheidsonderzoeken, waaronder Medallia en Kantar.
Wij kunnen persoonsgegevens gebruiken voor marketingpersonalisatie (het maken van marketingprofielen om voorkeuren met betrekking tot onze producten en diensten te begrijpen en om gepersonaliseerde advertenties te leveren), en marketing matching activiteiten via sociale media-aanbieders zoals Meta, TikTok, SnapChat en Google om onze advertenties op hun platform te tonen.

Wij kunnen contact opnemen met potentiële klanten die door Particuliere Klanten zijn doorverwezen.

Contactgegevens.

Demografische gegevens.

‌De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om haar Diensten op de markt te brengen en te promoten aan bestaande en potentiële Particuliere Klanten.

‌De persoonsgegevens worden bewaard tot 12 maanden na de beëindiging van het contract.

9. De juridische belangen van Verisure

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen, bijvoorbeeld fiscale verplichtingen en verplichtingen die voortvloeien uit wet- en regelgeving met betrekking tot particuliere beveiligingsbedrijven en beveiligingspersoneel.

Contactgegevens
Contract en offerte gegevens
Betaling gerelateerde gegevens
Andere categorieën persoonsgegevens beschreven in deze Privacyverklaring indien noodzakelijk voor het kunnen voldoen aan de wettelijke verplichtingen.

De verwerking van persoonsgegevens is noodzakelijk voor het voldoen aan wettelijke verplichtingen die op Verisure van toepassing zijn.

De persoonsgegevens worden bewaard tot 7 jaar na beëindiging van het contract.

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

In het geval dat Verisure wordt geherstructureerd, bijvoorbeeld door opsplitsing in verschillende bedrijven, of als er een fusie plaatsvindt, kan het nieuwe bedrijf persoonsgegevens blijven gebruiken voor dezelfde doeleinden als wij in deze Privacyverklaring hebben vermeld, tenzij u andere informatie ontvangt in verband met de herstructurering of fusie.

.

Alle categorieën persoonsgegevens die worden verwerkt voor de doeleinden die in deze Privacyverklaring worden beschreven.

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om een herstructureringsproces of een fusie mogelijk te maken.

Als Verisure ophoudt te bestaan door een fusie of herstructurering, zullen de persoonsgegevens worden bewaard tot 7 jaar na de fusie of herstructurering.
In andere gevallen worden uw persoonsgegevens bewaard in overeenstemming met deze Privacyverklaring.

Verisure is verwerkingsverantwoordelijke

Wat wij doen

Categorieën persoonsgegevens

Wettelijke basis

Bewaarperiode

Wij verwerken persoonsgegevens om de belangen van Verisure en derden te beschermen in het geval van een claim of juridisch geschil, zoals het vaststellen, uitoefenen of verdedigen van juridische claims.

Alle categorieën persoonsgegevens die worden verwerkt voor de doeleinden die in deze Privacyverklaring worden beschreven. 

De verwerking is gebaseerd op het gerechtvaardigde belang van Verisure om de belangen van Verisure en derden te beschermen in geval van een geschil of juridische procedure.

De persoonsgegevens worden bewaard tot 5 jaar na de afwikkeling van een claim of juridische procedure.

4. DELEN VAN PERSOONSGEGEVENS

MET WIE WIJ PERSOONSGEGEVENS DELEN

Verisure deelt persoonsgegevens met vertrouwde derde partijen als dit noodzakelijk is op basis van het gerechtvaardigde belang van Verisure of een wettelijke verplichting. Het delen van persoonsgegevens kan ook nodig zijn om onze contractuele verplichtingen tegenover onze Particuliere Klanten na te komen.

Persoonsgegevens kunnen worden gedeeld met andere bedrijven in de Verisure Group of met onze partnerbedrijven in verband met de levering van onze Diensten, zoals beschreven in de onderstaande tabel. Elke ontvanger is onderworpen aan dezelfde wettelijke of contractuele verplichtingen als de verplichtingen die gelden voor Verisure, inclusief de verplichting om persoonsgegevens veilig en in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving inzake gegevensbescherming te verwerken.

Wij delen persoonsgegevens met

Categorieën persoonsgegevens die worden gedeeld

Aanbieders van platformen die klantbeoordelingen verzamelen en aan Verisure verstrekken, zoals Trustpilot.

Contactgegevens.

Externe leveranciers die software leveren die Verisure gebruikt voor het beheren van de klantrelatie, zoals Customer.io.

Contactgegevens.
Demografische gegevens, zoals leeftijd en woonplaats.
Informatie in het alarmlogboek, zoals informatie over wanneer de Diensten zijn geactiveerd en gedeactiveerd en alle communicatie tussen u en Verisure in het kader van het beheer van alarmgebeurtenissen.

Klantenservice providers die ons helpen formulieren en facturen aan klanten te verstrekken en contact met klanten op te nemen, zoals Edicom.

Contactgegevens.
Afhankelijk van het verzoek, alle informatie die de klant verstrekt en andere relevante persoonsgegevens die worden beschreven in deze Privacyverklaring en noodzakelijk zijn voor het afhandelen van verzoeken.

Partners met wie Verisure samenwerkt voor het leveren van installaties, onderhoud, producten en klantenservice, zoals Guidion, WEngage.

Contactgegevens.
Eigendomsgegevens met betrekking tot het beschermde pand, zoals een beschrijving van het pand.
Betalingsgegevens, zoals credit- en debet kaart gegevens, bankrekeningnummer en andere informatie met betrekking tot betaling van de Diensten.
Verificatiegegevens, zoals codewoorden gekoppeld aan het gebruikersprofiel.
Informatie over de Aangewezen Gebruikers van onze Diensten.
Aanvullende persoonsgegevens die door de Particuliere Klant zijn verstrekt in correspondentie met Verisure over commerciële- of klantenservicekwesties met betrekking tot onze contractuele relatie (via bijvoorbeeld chat, e-mail, sms-berichten).

Partners met wie Verisure samenwerkt om potentieel nieuwe klanten en nieuwe marketingkanalen te vinden, zoals Leadlabel, Meta, Google, Microsoft leadgen, Conversation24.

Contactgegevens. Met Meta en Google deelt Verisure alleen gecodeerde email adressen.

Cloudinfrastructuurproviders, zoals Microsoft, Genesys, Amazon Webservices, die deel uitmaken van de Verisure-infrastructuur. De verwerking van persoonsgegevens is onderworpen aan strikte technische en organisatorische veiligheidsmaatregelen.

Alle Categorieën persoonsgegevens die worden beschreven in deze Privacyverklaring, behalve alarmloggegevens.

Financiële dienstverleners om betalingen te verwerken, claims af te handelen, schulden te innen en voor advies.
Daarnaast deelt Verisure persoonsgegevens met deurwaarders en incassobureaus om onbetaalde vorderingen te innen.

Contactgegevens.

Marketing- en marktonderzoeksleveranciers zoals Medallia, Adobe CMS, Kantar, Meta en Google, waarmee Verisure samenwerkt om marketingactiviteiten, marktonderzoek en klantonderzoek uit te voeren.

Contactgegevens. Met Meta en Google deelt Verisure alleen gecodeerde email adressen.
Demografische gegevens, zoals leeftijd en het gebied waar u woont.
Gegevens over het huishouden, zoals het aantal volwassenen en kinderen in het huishouden.

Particuliere beveiligingsbedrijven, zoals Securitas en G4S verwerken uw persoonsgegevens om te kunnen reageren op alarmincidenten wanneer Verisure beveiligers naar uw pand stuurt.

Contactgegevens.
Gegevens over het huishouden, zoals het aantal volwassenen en kinderen in het huishouden.
Beelden en audio van het alarmincident
Gevoelige persoonsgegevens, zoals gezondheidsgegevens, indien door de Particuliere Klant verstrekt in het kader van de uitvoering van de Diensten.
Aanvullende persoonsgegevens verstrekt in correspondentie met ons (via bijvoorbeeld telefoon, chat, e-mail, sms-berichten).

‌Samenwerkingspartners zoals verzekeringsmaatschappijen en leasemaatschappijen die uw persoonsgegevens voor andere doeleinden kunnen verwerken als u hiermee instemt.

‌Alle relevante en noodzakelijke persoonsgegeven, onder voorbehoud van uw uitdrukkelijke toestemming.

‌Handhavingsautoriteiten, toezichthouders en vergelijkbare derde partijenautoriteiten, zoals de politie of de alarmcentrale, bijvoorbeeld in geval van inbraak of een ongeval.

‌Contactgegevens.
Eigendomsgegevens, zoals een beschrijving van het pand.
Beelden en audio in een alarmincident.
Gevoelige persoonsgegevens, zoals gezondheidsgegevens, indien door de Particuliere Klant verstrekt in het kader van de uitvoering van de Diensten.
Aanvullende persoonsgegevens verstrekt incorrespondentie met ons (via bijvoorbeeld chat, e-mail, sms-berichten).

‌De koper of andere opvolger in het geval van fusies, desinvesteringen, herstructureringen, reorganisaties, ontbindingen en andere verkopen of overdrachten van Verisure's activa.

‌Alle categorieën persoonsgegevens beschreven in deze Privacyverklaring.

‌Autoriteiten of gelijkwaardige derde partijen in verband met audits, gerechtelijke procedures of andere soortgelijke doeleinden. De informatie kan worden gedeeld om te voldoen aan wettelijke verplichtingen en om onze juridische belangen te beschermen in geval van een geschil.

‌Alle categorieën persoonsgegevens beschreven in deze Privacyverklaring.

 

5. WAAR PERSOONSGEGEVENS WORDEN VERWERKT

WAAR WIJ PERSOONSGEGEVENS VERWERKEN

Wij streven ernaar om uw persoonsgegevens altijd in de EU/EER te verwerken. In sommige gevallen moeten wij uw persoonsgegevens overdragen naar een land buiten de EU/EER ("Derde land"). In het geval dat uw persoonsgegevens worden overgedragen aan een Derde land, zullen wij ervoor zorgen dat uw persoonsgegevens onderworpen blijven aan een gelijkwaardig beschermingsniveau als in de EU/EER.

Wanneer wij persoonsgegevens doorgeven aan een Derde land waarvoor geen adequaatheidsbesluit geldt, passen wij een relevant doorgiftemechanisme toe, dat wil zeggen een toepasselijke waarborg om ervoor te zorgen dat in het Derde land een gelijkwaardig niveau van gegevensbescherming wordt gewaarborgd, zoals gespecificeerd in de onderstaande tabel.

Land buiten de EU/EER

Passende waarborgen

VS

Waar relevant, zal Verisure persoonsgegevens doorgeven aan Amerikaanse organisaties die meedoen aan het EU-VS Data Privacy Framework

Andere overdrachten naar derde landen
zonder passend beschermingsniveau

In andere gevallen zal Verisure de standaardcontractbepalingen die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie met ontvangers overeenkomen.

Sociale Media

Wij delen persoonsgegevens met sociale media platforms voor marketing activiteiten, zoals Meta en Google, die gebruik maken van servers over de hele wereld. Deze partners beschermen uw gegevens in lijn met hun privacy statements en gebruiken passende waarborgen voor het beschermen van uw gegevens in andere landen, zoals het EU-VS Data Privacy Framework en de standaardcontractbepalingen die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie.

Neem contact met ons op voor meer informatie over een specifieke overdracht of als u een kopie wilt ontvangen van het relevante overdrachtsmechanisme of informatie over de beveiligingsmaatregelen die in het kader van de doorgifte zijn genomen. De contactgegevens vindt u hier.

6. PRIVACYRECHTEN

U kunt te allen tijde contact met ons opnemen als u uw privacy rechten wilt uitoefenen. Wij zullen binnen een maand na ontvangst van uw verzoek op uw verzoek reageren. Als uw verzoek complex is of als wij van u veel verzoeken hebben ontvangen, kunnen wij deze termijn met twee maanden verlengen.

U heeft het recht:   

  • a) inzage te krijgen in uw persoonsgegevens. Dit betekent dat u het recht heeft om een overzicht te krijgen van de persoonsgegevens die wij over u verwerken en bewaren. Wij hebben het recht om redelijke administratiekosten in rekening te brengen als u meer kopieën aanvraagt. Als u een verzoek indient via elektronische middelen, bijvoorbeeld via e-mail, zullen wij u de informatie verstrekken in een gangbaar elektronisch formaat.   

  • b) uw persoonsgegevens te corrigeren. Op uw verzoek of op eigen initiatief zullen wij gegevens corrigeren, anonimiseren, verwijderen of aanvullen waarvan wij ontdekken dat ze onjuist of, onvolledig zijn. U heeft ook het recht om ons te verzoeken uw persoonsgegevens aan te vullen als er iets relevants ontbreekt.   

  • c) uw persoonsgegevens te verwijderen. U kunt ons in bepaalde situaties vragen om de persoonsgegevens die wij over u bewaren te wissen. om de verwerking van uw persoonsgegevens door Verisure te beperken. U kunt ons in bepaalde situaties vragen om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken.   

  • d) bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens als wij uw persoonsgegevens verwerken op basis van onze gerechtvaardigde belangen. Als u bezwaar maakt tegen een dergelijke verwerking, zullen wij uw persoonsgegevens alleen blijven verwerken als wij daarvoor dwingende redenen hebben die zwaarder wegen dan uw belangen of rechten en vrijheden, of als de verwerking noodzakelijk is voor de vaststelling, uitoefening of verdediging van rechtsvorderingen. Als u niet wilt dat wij uw persoonsgegevens gebruiken voor direct marketing, heeft u altijd het recht om bezwaar te maken tegen een dergelijke verwerking door contact met ons op te nemen. Wij zullen uw persoonsgegevens niet langer voor dat doel gebruiken zodra wij uw bezwaar hebben ontvangen.   

  • e) uw toestemming in te trekken als wij uw persoonsgegevens verwerken op basis van uw toestemming.   

  • f) ons te om uw persoonsgegevens die wij verwerken op basis van uw toestemming of de uitvoering van een overeenkomst te ontvangen of te verstrekken aan een derde partij.   

  • g) een klacht in te dienen bij Autoriteit Persoonsgegevens als u niet tevreden bent over onze verwerking van uw persoonsgegevens.

7. BESCHERMEN VAN PERSOONSGEGEVENS

Wij doen er alles aan om ervoor te zorgen dat u zich altijd gerust voelt wanneer u uw persoonsgegevens aan ons verstrekt. Daarom hebben wij zowel technische als organisatorische beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd, waaronder toegangsbeperkingen en regelmatige interne controles, om uw persoonlijke gegevens zo goed mogelijk te beschermen tegen bijvoorbeeld onbevoegde toegang, wijziging of verlies.

8. COOKIES

Wij gebruiken cookies en vergelijkbare technologieën ("Cookies") op onze website en in onze app om onder andere uw ervaring met ons te verbeteren en om onze website te vereenvoudigen en aan te passen aan uw behoeften en voorkeuren. In onze Privacyverklaring voor websitebezoekers informeren wij u over hoe wij uw persoonsgegevens verwerken wanneer u onze website bezoekt of app opent. Als u meer wilt weten over ons gebruik van cookies, raadpleeg dan ons Cookiebeleid hier.

9. WIJZIGINGEN IN DEZE PRIVACYVERKLARING

Deze Privacyverklaring is bijgewerkt in maart 2025.

Wij kunnen deze privacyverklaring van tijd tot aanpassen. Als wij updates doorvoeren die een aanzienlijke invloed op u hebben, zullen wij u hierover actief informeren.

Interne linkInterne link10. CONTACTGEGEVENS

CONTACT MET ONS OPNEMEN

Als u klachten of vragen heeft over de manier waarop wij uw persoonsgegevens gebruiken, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen door gebruik te maken van het privacy formulier of te bellen naar onze klantenservice op 088 088 8899.

U kunt ook een brief sturen naar

Securitas Direct B.V., Burgemeester Stramanweg 108F, 1011 AA Amsterdam