De Verisure Alarmcentrale
Onze Alarmcentrale is de kern van de Verisure bescherming
Bescherming en veiligheid altijd binnen handbereik

Reactie in enkele seconden door een Verisure specialist - 24 uur per dag,
7 dagen per week

Directe verbinding met de politie in geval van nood

Wat doet de Verisure Alarmcentrale?
Bij elke alarmtrigger stuurt het alarmsysteem direct een signaal naar de Verisure alarmcentrale.
Onze specialisten classificeren het risiconiveau van de alarmmelding en informeren de politie of hulpdiensten in noodsituaties.
Tijdens een alarmmelding kan de politie live meekijken met de beelden die de alarmcentrale tijdelijk met hen deelt via politie live view.
Indien nodig stuurt de Verisure alarmcentrale ook een surveillant langs.
Onze specialisten in de Alarmcentrale zorgen ervoor dat uw alarmtrigger op de juiste manier wordt afgehandeld.
Hierdoor hoeft u zich achteraf geen zorgen te maken.
Alarm afhandeling
Hoe we contact met u opnemen in geval van een alarmmelding op uw locatie
Geen risico gedetecteerd
Er wordt een SMS naar de eerste contactpersoon van het actieplan gestuurd. Deze SMS wordt pas gestuurd nadat de Verisure Alarmcentrale heeft geverifieerd dat er geen gevaar is en dat de alarmmelding op de juiste wijze is uitgeschakeld. Op deze manier wordt er voorkomen dat u gebeld wordt in situaties waarin dat niet nodig is.
Verificatie bij vals alarm
Om de analyse- en verificatieprocedure te voltooien, belt onze gespecialiseerde operator de eerste of, als u niet reageert, de tweede contactpersoon uit het Actieplan om de alarmmelding uit te leggen. Dit doen wij bij valse alarmen, wanneer u niet op tijd de alarmmelding kan uitschakelen.
Hierbij verifiëren wij elkaar middels het codewoord.
Geverifieerde gebeurtenis
De vastgestelde procedure wordt gevolgd bij een geverifieerd alarm door contact op te nemen met de politie of hulpdiensten (afhankelijk van de situatie). Tevens wordt de eerste contactpersoon gebeld. Indien deze niet opneemt, worden de volgende contactpersonen gebeld. In sommige gevallen wordt ook de ZeroVision geactiveerd alvorens de politie arriveert (indien de ZeroVision aanwezig is).
We herinneren u eraan dat alle alarmmeldingen worden afgehandeld met het oog op de bescherming en veiligheid van de bewaakte eigendommen, met als doel de hoogste beveiligingsstandaard te bieden. Alle operators zijn gespecialiseerd en in het bezit van de vereiste certificaten.
De signalen die naar de Verisure Alarmcentrale worden gestuurd
Als de SOS-knop van één van de componenten van het Verisure alarmsysteem wordt ingedrukt, ontvangt de Alarmcentrale de melding met hoge prioriteit. De operators maken via spraak en geluid verbinding met uw locatie om de situatie te beoordelen en direct hulp in te schakelen. De SOS werkt altijd, zowel wanneer het alarmsysteem actief is als wanneer het alarmsysteem is gedeactiveerd.
SOS-signalen verzonden via de Verisure Guardian-functie, beschikbaar via de Verisure App, hebben ook hoge prioriteit. Onze operators beoordelen de alarmmelding onmiddellijk, lokaliseren uw locatie via GPS en bellen de persoon die het signaal heeft verzonden.We herinneren u eraan dat in dit geval het verzoek om assistentie kan worden verzonden via My Verisure SOS (de SOS-knop in de Verisure App) of via Walk With Me.
Als de overvalsknop wordt ingedrukt, wordt de alarmmelding met hoogste prioriteit naar de Verisure Alarmcentrale gestuurd. Vervolgens wordt dit volgens een noodprotocol behandeld door onze operators. Dit bestaat onder anderen uit stille acties zoals luisteren, het opvragen van video’s en het onmiddellijk waarschuwen van de Politie.De overvalknop is altijd functioneel, ook als het alarm niet is geactiveerd.
Als u zich bedreigd of onder druk gezet voelt om het alarm uit te schakelen, gebruik dan uw code onder dwang.
Het alarm wordt zoals gewoonlijk gedeactiveerd.
Onze alarmcentrale ontvangt dit alarm met voorrang zonder dat de indringer het kan zien of door heeft.
Onze specialisten kunnen tijdens dit alarm in stilte meeluisteren en de beelden blijven monitoren. Zodra zij een dreiging waarnemen, zullen zij de hulpdiensten informeren voor een snelle en efficiënte interventie.
Het Verisure alarmsysteem is voorzien van geavanceerde anti-verstoringssystemen, die detecteren wanneer een inbreker de communicatie probeert te verstoren of te blokkeren. Bij een verstoringspoging ontvangt de Verisure Alarmcentrale een specifieke alarmtrigger, waardoor het onmiddellijk begrijpt dat er iets mis is. Dit maakt ons systeem tot een High Security System, in tegenstelling tot gewone inbraakalarmen, omdat we zelfs tegen de meest deskundige inbrekers kunnen ingrijpen.
De Verisure Alarmcentrale is altijd verbonden met het Verisure alarmsysteem, waardoor we storingen, batterijniveaus en sabotageskunnen detecteren. Als een sensor wordt verplaatst of beschadigd, zelfs als het alarmsysteem is uitgeschakeld, ontvangt de Alarmcentrale een signaal dat met dezelfde urgentie wordt behandeld als een alarmmelding
Als de Centrale Unit een stroomonderbreking detecteert, krijgen wij direct een alarmsignaal binnen. Ook als het alarmsysteem is uitgeschakeld. Tevens wordt u via email en/of SMS op de hoogte gesteld.
We herinneren u eraan dat de Centrale Unit dankzij de interne batterij, nog minimaal 24 uur meegaat na een stroomonderbreking. Het alarmsysteem blijft dus functioneren, zelfs als een inbreker de stroom naar het door Verisure beveiligde woning of pand afsluit. Indien de Centrale Unit na 24 uur nog geen verbinding maakt, neemt de Alarmcentrale telefonisch contact met u op.
Onze Alarmcentrale grijpt ook in bij brand. Via de Verisure rookdetectoren worden er meldingen verstuurd naar de Alarmcentrale en grijpen onze operators meteen in. De rookdetectoren werken ook wanneer het alarmsysteem is uitgeschakeld, en meldingen worden geverifieerd met behulp van camerabeelden. Bij een bevestigde brand waarschuwt de Alarmcentrale de hulpdiensten direct.
Als u thuis werkzaamheden moet uitvoeren en één of meerdere componenten moet verplaatsen, kunt u valse alarmen voorkomen door de ‘renovatie modus’ aan te zetten via de Verisure App of contact op te nemen met onze Klantenservice (088-088 89 99).
Goed om te weten
Onze specialisten
Om het hoogste niveau van kwaliteit en klantveiligheid te bieden, moeten al onze specialisten in de alarmcentrale een SVPB-diploma hebben (een BOCA-certificaat). Indien de operator deze nog niet heeft behaald, kan dit certificaat behaald worden via Verisure.
Politie Live View
Verisure is als Particuliere Alarm Centrale (PAC) verbonden met alle politieregio's. Met een eenvoudige toets combinatie stuurt onze alarmcentrale de melding direct door naar de juiste politieregio. De politie ontvangt binnen enkele seconden de adresgegevens en aanvullingen over de alarmmelding.Na het versturen van de alarmmelding controleert de politie deze en stuurt de juiste politie unit aan. In onze alarmsoftware zien wij vervolgens wanneer de politie onderweg is en wanneer zij arriveren op het adres.
Uw privacy
Foto's, video's en omgevingsopnames ontvangen wij uitsluitend in het geval van een alarmmelding ter verificatie. Zie hiervoor onze privacy belofte.